Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019
Αρχική
Σύλλογος
Oμοσπονδία-Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.)
Υπηρεσιακά Συμβούλια ΚΥΣΕΕΠ / ΠΥΣΕΕΠ. Ενημερώσεις - Ανακοινώσεις Αιρετών
Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. Θέματα Αναπληρωτών
Συλλόγοι ΕΕΠ ΣΜΕΑΕ/ΚΕΔΔΥ Φορείς - Ειδική Αγωγή - Αναπηρία
Εκπαιδευτικό και Ενημερωτικό Υλικό - Λογισμικό - Οδηγοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών-Διορισμοί-Tοποθετήσεις
Μεταθέσεις-Αποσπάσεις
Νομοθεσία
Μεταπτυχιακά Επιμορφώσεις Σεμινάρια Υποτροφίες Βιβλία Περιοδικά Άρθρα
Θέσεις Εργασίας - Προκηρύξεις - Προσκλήσεις
Διάφορα Θέματα
ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ο ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Α. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΕΡΤ1
ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΔΙΝΕΙ Η 17ΧΡΟΝΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΤΗ ΡΩΜΗ
Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΟΥ EΡΩΤΑ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΕΡΓΙΝΑ
Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΙΚΑ ΓΙΑ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΑΡΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΩΡΕΑΝ ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΠΕΝΑΚΗ
ΚΚΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ : ΜΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΑ
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΠΑΛΤΑ ΓΙΑ ΑΣΕΠ
Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΕ ΕΚΡΙΝΕ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΦΑΠ
ΥΠΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΜΠΑΛΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΕΓΙΝΕ Η ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:
ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ: «ΑΠΟΧΩΡΩ ΑΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ»
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΛΘΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΥΤΗ, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ:
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Συνέδρια-Ημερίδες- Εκδηλώσεις
Χρήσιμα
Σύνδεσμοι - Links
Φωτογραφίες
Γράφουν για εμάς
Επικοινωνία
 
Αναζήτηση
Αγγλο-Ελληνικό Λεξικό



Online από: 20/11/2007
Επισκέπτες: 1595260902
Online: 278
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Ν. ΦΙΛΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ. ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΛΠ

Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Ν. ΦΙΛΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ. ΤΙ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΛΠ
7/10/2015

Ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης κατά τη Συνεδρίαση Ολομέλειας της Βουλής 06/10/2015 στη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης αναφέρθηκε και για την Ειδική Αγωγή.

Ανέφερε τα εξής:

Δεν είναι επιτρεπτό εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές να αλλάζουν κάθε χρόνο δασκάλους, όταν η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή προϋποθέτει κάποια διάρκεια.

Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, που η πολιτεία έχει εναποθέσει τη λειτουργία τους στον ηρωισμό του λιγοστού προσωπικού και στον αγώνα των γονιών.

Από τα πολλά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης θέλω να προτάξω εκείνα της Ειδικής Αγωγής. Αφορούν τουλάχιστον εκατόν πενήντα χιλιάδες παιδιά, που, όπως συμβαίνει με τους πιο αδύναμους, πληρώνουν επώδυνα τις συνέπειες της κοινωνικής κρίσης.

Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα για την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος Ειδικής Αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, διότι αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες.

Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την Ειδική Αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό -περίπου χίλια άτομα- για την ειδική εκπαίδευση.

ΟΛΗ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε τον κ. Τζελέπη Μιχαήλ.

Τον λόγο έχει τώρα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ο κ. Νικόλαος Φίλης.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για δεκαπέντε λεπτά.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όλοι και όλες, με παιδιά ή χωρίς παιδιά, συμφωνούμε ότι η εκπαίδευση είναι ένας από τους μεγάλους ασθενείς αυτής της χώρας. Μπορεί να διαφωνούμε στα αίτια, αλλά όλοι και όλες συμφωνούμε με τα αποτελέσματα.

Ένας στους τρεις μαθητές γυρνάει σταθερά την πλάτη στο σχολείο, δίνοντας λευκή κόλλα στο διαγώνισμα, πολλές φορές ανεξάρτητα από την ευκολία ή τη δυσκολία του. Γιατί; Τι είναι αυτό που κάνει ένα παιδί εξ ορισμού ικανό να κατακτήσει το σύμπαν ολόκληρο να απορρίπτει τη γνώση;

Υπάρχει και η άλλη κατηγορία των παιδιών, εκείνων που αντιστέκονται στην παραίτηση και δίνουν τον ωραίο και κοπιαστικό αγώνα της μάθησης σε πείσμα των δυσκολιών. Όμως, ούτε τα παιδιά αυτά νιώθουν ικανοποιημένα από το σχολείο. Γιατί;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να καταγράψουμε όλα αυτά τα «γιατί» που όλοι και όλες συναντάμε στις καθημερινές μας διαδρομές και να ανοίξουμε, επιτέλους, έναν συντεταγμένο διάλογο για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χωρίς να πετάμε όσα καλά έχουν γίνει.

Γνωρίζω ότι τέτοιες διαδικασίες, όπως ο εθνικός κοινωνικός διάλογος για την παιδεία, έχουν χάσει την αξιοπιστία τους. Όμως, δικός μας στόχος είναι να επαναφέρουμε στο προσκήνιο θεσμούς και διαδικασίες που το κατεστημένο έχει καταδικάσει σε αδράνεια ή και σε ανυποληψία.

Για την Αριστερά και την Κυβέρνησή μας η μεγάλη πρόκληση είναι να βρει τρόπους να συζητήσει με την κοινωνία για τις νέες πραγματικότητες που επιβάλλουν μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση χωρίς αίσθημα ματαιοπονίας ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά ούτε και με τη λογική της περιχαράκωσης απέναντι στην εξελισσόμενη διεθνή πραγματικότητα, που βεβαίως χρειάζεται κριτική αποτίμηση.

Ο εθνικός διάλογος για την παιδεία θα έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ούτως ώστε από τη νέα χρονιά να αρχίσει η εφαρμογή των ριζικών μεταρρυθμίσεων που θα προκύψουν μέσα από –ελπίζω- γόνιμες αντιπαραθέσεις, χωρίς συντεχνιασμούς και τελικά μέσα από ευρείες συγκλίσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η παιδεία αποτελεί μέγιστη εθνική και κοινωνική προτεραιότητα και δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο. Μήπως σημαίνει αυτό ότι η παιδεία έπαψε πια να έχει ταξικές συνδηλώσεις; Κάθε άλλο. Αν μας απασχολεί το δημόσιο σχολείο, είναι ακριβώς επειδή θέλουμε ένα σχολείο για όλα για τα παιδιά, ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες, όπως έκαναν οι νεοφιλελεύθερης έμπνευσης «μεταρρυθμίσεις» των τελευταίων ετών.

Για εμάς δεν υπάρχουν nullo labore στην εκπαίδευση που πρέπει να τους διώξουμε με εξεταστικά συστήματα λαιμητόμους, επειδή οι αυστηρές δημοσιονομικές πολιτικές δεν αντέχουν να συντηρούν το δημοκρατικό σχολείο.

Για εμάς όλα τα παιδιά έχουν το δικό τους θρανίο στο σχολείο. Και σε αυτό το θρανίο θέλουμε να γραφτεί το ονοματεπώνυμό τους είτε είναι ελληνικό είτε είναι ξενικής προέλευσης. Δίπλα-δίπλα όλα τα ελληνόπουλα με όλα τα μεταναστόπουλα.

Θέλουμε ένα καλό σχολείο για όλους. Είναι εφικτό αυτό μέσα στις συνθήκες ιδιάζουσας και παρατεταμένης κρίσης; Απαντάμε ανεπιφύλακτα πως ναι. Μπορεί να αποδειχτεί εφικτό επειδή είναι αναγκαίο.

Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω μία αυτονόητη αλήθεια, που, όμως, έχει αμφισβητηθεί από πολλές πλευρές. Η καρδιά του σχολείου είναι ο δάσκαλος. Οι καλές συνθήκες εργασίας του μεταφράζονται σε καλές συνθήκες μόρφωσης των παιδιών. Γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος, προβλήματα ανάλογα με εκείνα που έχει δημιουργήσει η οικονομική κρίση και η νεοφιλελεύθερη διαχείρισή της εις βάρος της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού αφορά την πολιτεία αλλά και ευρύτερα την κοινωνία που πρέπει να αναγνωρίσει τον κοινωνικό ρόλο του δασκάλου. Και σε άλλες δίσεκτες εποχές στην πατρίδα μας οι δάσκαλοι και οι δασκάλες, όλοι οι εκπαιδευτικοί, έβρισκαν έμπνευση μέσα στην τάξη, μέσα από τη φύση του λειτουργήματός τους, καθημερινά μαζί με τα παιδιά. Και σήμερα καλούνται να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρουν, να ξυπνήσουν την περιέργεια των παιδιών, να αναπτύξουν τη φαντασία και τα ταλέντα τους, να καλλιεργήσουν τη συνθετική σκέψη και την κριτική ικανότητα των παιδιών.

Καλούνται δίπλα στον μαυροπίνακα να καταστήσουν τις νέες τεχνολογίες κάτι ελκυστικό για τις γενιές των ψηφιακά ιθαγενών παιδιών και εφήβων μας, να σπάσουν τη ρουτίνα του σχολείου και να αναπτύξουν την προσέγγιση της γνώσης με τρόπο ενεργητικό για τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Επίσης, καλούνται να καταστήσουν το σχολείο ως σταθμό μετάδοσης, κάτι που προϋποθέτει την παρουσία στη σχολική αίθουσα ενός δασκάλου που πιστεύει βαθιά στην παιδευτική αξία τους μαθήματός του, που θα επιμορφώνεται διαρκώς.

Στο πλαίσιο αυτό, στις άμεσες προτεραιότητές μας δεν είναι μόνο η ανάπτυξη ενός συστήματος αποτίμησης, αλλά και η ανάδειξη του έργου των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου διέψευσαν τα σχέδια της παλινόρθωσης και της ελπίδας του εγχώριου και του διεθνούς κατεστημένου, ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα αποδεικνυόταν μια «αριστερή παρένθεση». Είμαστε Κυβέρνηση τετραετίας και σχεδιάζουμε με ορίζοντα τετραετίας.

Στο προηγούμενο διάστημα της διακυβέρνησής μας, παρά το ασφυκτικό πλαίσιο και τους εκβιασμούς, πετύχαμε μια σειρά από παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που αντιμετώπιζαν δυσλειτουργίες και άνοιγαν τον δρόμο για να προχωρήσουμε στις μεγάλες τομές που έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Οι αρχές του ακραία συντηρητικού μπλοκ, που συγκροτήθηκε στην παιδεία με τον μανδύα του δήθεν ευρωπαϊκού με σκοπό να μπλοκάρει τις πρωτοβουλίες της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, δεν βρήκαν παρά ελάχιστα ευήκοα ώτα.

Σε πείσμα αυτών των μεθοδεύσεων, το έργο στο πρώτο επτάμηνο υπήρξε σημαντικό. Συνεχίζουμε το έργο της Κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας χωρίς να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία. Οι παρεμβάσεις μας θα είναι άμεσες, αλλά και μακροπρόθεσμες.

Πρώτο μέλημά μας είναι να λειτουργήσουν γρήγορα όλα τα σχολεία. Ήδη έχουμε λάβει όλα τα δυνατά μέτρα και θα το πετύχουμε, ξεπερνώντας εμπόδια και δυσκολίες που οι ίδιοι οι επικριτές μας δημιούργησαν με τις πολιτικές των τελευταίων ετών.

Αλήθεια, γιατί δεν μας λένε πόσες προσλήψεις προέβλεπε ο προϋπολογισμός που ψήφισαν πέρσι; Ούτε μία. Γιατί δεν μας λένε πόσες από τις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτήθηκαν, κάλυψαν με διορισμούς τα τελευταία χρόνια; Ούτε μία. Τα κενά των προηγούμενων κυβερνήσεων παλεύουμε φέτος να καλύψουμε, με στόχο μέχρι τα μέσα του μήνα να έχει αποκατασταθεί η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία με έμφαση στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής.

Παράλληλα, θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016. Παρά τη δημοσιονομική δυσπραγία, η Κυβέρνηση για την εκπαιδευτική χρονιά 2015-2016 προχωρά σε προσλήψεις δεκαοκτώ χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα εννέα αναπληρωτών έναντι δεκαεπτά χιλιάδων διακοσίων εξήντα εννέα πέρσι, δηλαδή κατά 10% περισσότερες προσλήψεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένες παθογένειες του εκπαιδευτικού συστήματος που πρέπει να σταματήσουν.

Η πρώτη αφορά στις εκτεταμένες αποσπάσεις εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης παρά τα μεγάλα κενά. Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, θα προχωρήσουμε σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί από τη σχολική χρονιά 2016-2017 για να μην δημιουργηθεί αναστάτωση φέτος στην ήδη επιβαρυμένη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν στο μεγαλύτερο βαθμό οριστικοποιηθεί οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα, χωρίς τα κενά των τελευταίων χρόνων.

Η δεύτερη παθογένεια συνδυάζεται με την ανυπαρξία μόνιμων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Δεν είναι δυνατόν τα σχολεία να λειτουργούν με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων από χρήματα που προέρχονται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από πόρους που προορίζονται για αναπτυξιακές δράσεις.

Το πρόβλημα έχει και παιδαγωγικές διαστάσεις. Δεν είναι επιτρεπτό εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές να αλλάζουν κάθε χρόνο δασκάλους, όταν η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή προϋποθέτει κάποια διάρκεια.

Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, που η πολιτεία έχει εναποθέσει τη λειτουργία τους στον ηρωισμό του λιγοστού προσωπικού και στον αγώνα των γονιών.

Από τα πολλά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης θέλω να προτάξω εκείνα της Ειδικής Αγωγής. Αφορούν τουλάχιστον εκατόν πενήντα χιλιάδες παιδιά, που, όπως συμβαίνει με τους πιο αδύναμους, πληρώνουν επώδυνα τις συνέπειες της κοινωνικής κρίσης.

Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα για την καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος Ειδικής Αγωγής και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, διότι αυτό σημαίνει ότι προωθούμε στην πράξη εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες.

Έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντός μας για την Ειδική Αγωγή είναι η κυβερνητική απόφαση να προσληφθεί φέτος επιπλέον προσωπικό -περίπου χίλια άτομα- για την ειδική εκπαίδευση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα κριθεί μεσοπρόθεσμα το μέλλον της εκπαίδευσης, της νέας γενιάς και της χώρας.

 

Είναι αναγκαία η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου της προσχολικής αγωγής. Στο δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο είναι αναγκαία η συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων με σκοπό το παιδί να χαίρεται να μαθαίνει.

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τις δυσκολίες της ύλης, για όλες τις ασυνέχειες, τα άλματα, για όλα τα παράλογα που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τα παιδιά, αλλά και οι γονείς όταν κάθονται στο πλευρό τους για να τα διαβάσουν.

Σκοπός μας είναι η αναβάθμιση του λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα εξετάσουμε τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων στα γυμνάσια προς όφελος του διδακτικού χρόνου.

Θα καθιερώσουμε το Δημόσιο Δίπλωμα Γλωσσομάθειας. Η αρμοδιότητα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περνάει από το Υπουργείο Εργασίας στο Υπουργείο Παιδείας. Άμεσα προωθούμε ένα νέο πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης με στόχο την άμβλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό σημαίνει ότι προχωρούμε στην επαναφορά -και μάλιστα ποιοτικά αναβαθμισμένης- της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης που είχαν ουσιαστικά καταργηθεί, καθώς και την εφαρμογή προγραμμάτων παράλληλης στήριξης των παιδιών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.

Θα αναλάβουμε εκπαιδευτικές δράσεις καθώς είναι ανάγκη για να αντιμετωπίσουμε τόσο το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, όσο και το φαινόμενο διακρίσεων, προκαταλήψεων, ξενοφοβίας και ρατσισμού στο προαύλιο και την αίθουσα.

Σε ό,τι αφορά την εδώ και δεκαετίες περιφρονημένη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση δεσμευόμαστε ότι άμεσα θα θέσουμε σε κοινωνική διαβούλευση ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο πολιτικής, τροποποιώντας όπου είναι αναγκαίο το ν. 4186/2013.

Θα θεσμοθετήσουμε τέταρτο σχολικό έτος στα ΕΠΑΛ προαιρετικό και επιδοτούμενο για όσες και όσους αποφοίτους επιθυμούν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ θεσμοθετούμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ένα εθνικό στρατηγικό πλαίσιο για τις μορφές μάθησης που βασίζονται στην εργασία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να κάνω ορισμένες επισημάνσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα πανεπιστήμιά μας για μακρύ χρονικό διάστημα έχουν βρεθεί στο στόχαστρο μιας άδικης επίθεσης που είχε σαφείς, αλλά αδήλωτους στόχους. Οι στόχοι αυτοί ήταν: η πλήρης απαξίωση του δημόσιου και ακαδημαϊκού τους χαρακτήρα, η υπονόμευση μιας διαδικασίας που διαμόρφωνε κριτικά σκεπτόμενους πολίτες και η καθιέρωση μιας εργαλειακής και χρησιμοθηρικής αντίληψης για τη νέα γνώση.

Οι δικές μας στοχεύσεις είναι εντελώς διαφορετικές και θα κινηθούν σε δύο άξονες: Ο πρώτος είναι η αποκατάσταση του τραυματισμένου κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις. Ο δεύτερος άξονας είναι η ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των Ιδρυμάτων. Οι ρυθμίσεις, ακόμη και οι πιο άμεσες, θα προϊδεάζουν για τις μελλοντικές μεγάλες αλλαγές και τομές.

Η ισχύουσα νομοθεσία για τα πανεπιστήμια έχει προκαλέσει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, τα οποία άμεσα πρέπει να επιλυθούν. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει ακυρώσει τρεις εκλογές πρυτάνεων και επίκεινται νέες εκλογές.

Τα Συμβούλια των Ιδρυμάτων αυτοακυρώθηκαν, αποκόπηκαν από την πανεπιστημιακή κοινότητα και η μόνη αρμοδιότητα που ασκούν είναι εκείνη της επιλογής, δηλαδή του αποκλεισμού υποψηφίων πρυτάνεων και κοσμητόρων. Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καταργούμε αυτήν την αρμοδιότητα που αντιβαίνει στα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η κρίση επισωρεύει καθημερινά προβλήματα, ακόμη και ανθρωπιστικής επιβίωσης εις βάρος πολλών παιδιών. Σε συνεργασία με τους δήμους, την εκκλησία και ομάδες αλληλεγγύης θα συστήσουμε παρατηρητήριο κατά της παιδική φτώχειας, ώστε να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες, όπως τα σχολικά συσσίτια και να μην ξαναζήσουμε φαινόμενα ασιτίας μαθητών μέσα στην τάξη. 

Στα πανεπιστήμια θα διατίθεται το ποσό που διατίθεται για τη φοιτητική μέριμνα, ενώ θα ζητήσουμε να διαμορφωθούν δομές αλληλεγγύης για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα Ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.

Άφησα τελευταίο –δεν είναι έσχατο- το πρόβλημα της αιμορραγίας με τη μετανάστευση των νεών επιστημόνων. Δεσμευόμαστε ότι από τις πρώτες προτεραιότητες μας, όχι μόνο του Υπουργείου Παιδείας, αλλά συνολικά της Κυβέρνησης, θα είναι η δρομολόγηση λύσεων για τα προβλήματα των νέων επιστημόνων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η ψήφος εμπιστοσύνης προς την Κυβέρνηση αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης σε ένα πρόγραμμα δημοκρατικής και παραγωγικής αναγέννησης της χώρας με επίκεντρο τη ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τη δωρεάν, δημόσια, ποιοτική και ανοιχτή στην κοινωνία εκπαίδευση, σε ένα σχολείο χώρο δημοκρατικών αξιών, αλληλοκατανόησης και αλληλεγγύης, ανάχωμα στις επικίνδυνες σχηματικότητες και τη φασιστική, ναζιστική δημαγωγία.

Η ψήφος εμπιστοσύνης είναι για την Κυβέρνηση όρκος τιμής απέναντι στα παιδιά μας.

Σας ευχαριστώ.

Δημοσιεύτηκε στο www.seepeaa.gr




Αλλες επιλογές

ΕΓΙΝΕ Ο ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

LABYRINTH PSYCHOTICA ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΨΥΧΑΣΘΕΝΩΝ ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ ΕΩΣ 6/11/2016

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ

ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΑΥΛΩΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΠΕΘ

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 1000 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΦΙΛΗΣ

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ

ΚΛΕΙΣΤΑ ΑΥΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ ΖΙΤΣΑΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ & ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 2016-2017

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΝΕΩΝ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙ ΓΙΑ 3Η ΦΟΡΑ Η ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΟΛΑΚΙΔΟΥ!

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΓΙΑ ΚΥΣΔΕ ΚΑΙ ΚΥΣΠΕ

11ος ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ eTwinning

ΠΡΩΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΕΜΙΡΤΖΟΓΛΟΥ!

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΔΕΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ

ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ Γ/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

ΔΩΡΕΑΝ 5.000 ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ

ΣΕ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΗΓΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ

H ΔΗΛΩΣΗ TOY ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

OI ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΕΩΣ 28/9/2016

ΠΑΤΕΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΠΟΔΙΑ ΚΟΥΒΑΛΑΕΙ ΣΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΪΣΕΙ ΤΑ 4 ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ!

ΧΤΥΠΗΣΑΝ ΠΕΝΘΙΜΑ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ ΣΕ ΕΝΔΕΙΞΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΕΩΝ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΔΟΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΥΛΟ ΦΥΣΣΑ

ΥΠΟΒΟΛΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ETWINNING 27-29/10/2016 ΑΘΗΝΑ

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΑ ΔΙΕΚ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



πίσω

 
ΣΕΕΠΕΑΑ WWW.SEEPEAA.GR ΣΤΟ FACEBOOK
περισσότερα
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚόΣ ΣΤΑΘΜόΣ ΝέΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
περισσότερα
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
περισσότερα
Δ.I.E.K ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
περισσότερα
ΝΟΜΟΣ 4327/2015 ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ,ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
περισσότερα
ΕΟΠΠΥ ΛΙΣΤΑ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
περισσότερα
ΕΝΙΑΙΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ
περισσότερα
ΑΥΤΙΣΜΟΣ-ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΑSPERGER ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-LINKS | ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
περισσότερα
ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
περισσότερα
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙΡΟΥ 25 ΗΜΕΡΩΝ
περισσότερα
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-SPECIAL EDUCATION ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-LINKS
περισσότερα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
περισσότερα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
περισσότερα
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΜΕΑΕ) ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-LINKS
περισσότερα
ΥΓΕΙΑ-HEALTH LINKS-ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
περισσότερα
ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-LINKS
περισσότερα
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
περισσότερα
ΚΔΑΔΟΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Ε.Ε.Π.)
 
Copyright © 2008 seepeaa.gr - designed by Lighthouse Internet Applications